Nationale dodenherdenking Roermond

Veteranen staan stil bij de Nationale Dodenherdenking in Roermond
Evenementen

Cultuur / folklore / traditie

Op zaterdag 4 mei a.s. zal de jaarlijkse nationale dodenherdenking op het Zwartbroekplein plaatsvinden bij het Limburgs  verzetsmonument.

Al vele jaren vormen de wapenbroeders afdeling Roermond samen met Veteranen en actief en post actieve militairen uit de gemeente Roermond een detachement  bij deze herdenking. Ook dit jaar hopen wij weer met aan groot detachement aanwezig te kunnen zijn en hopen dan ook dat vele zich bij ons aan zullen sluiten. Hiernaast hopen wij dat vele Roermondenaren bij de herdenking aanwezig zullen zijn om de eer te brengen aan hen die het hoogste offer hebben gebracht voor onze vrijheid.

Requiem concert

Voorafgaande aan de herdenking vindt er een requiem concert plaats in de Minderbroederskerk (Minderbroederssingel Roermond). Voor de wapenbroeders en Veteranen en actief en post actieve militairen uit de gemeente Roermond zijn er gereserveerde plaatsen. Het zou heel mooi zijn als er vele wapenbroeders en Veteranen en actief en post actieve militairen in tenue hierbij aanwezig zouden zijn. Na afloop van het concert verplaatsen wij in stilte naar het Limburgs Verzetsmonument op het Zwartbroekplein waar de herdenking zal plaats vinden.

Voor zowel het requiem concert als deelname in het detachement bij de herdenking willen wij je vragen zich aan te melden via email: bvw.afd.roermond@gmail.com

Tenue concert en herdenking:
DT2, Veteranentenue of bondstenue met modeldecoraties.

Aanvang concert:
18:30u. Gelieve 15 min van te voren aanwezig te zijn.

Aanvang herdenking:
Aanwezig 19:20u i.v.m. opstellen detachement.

Foto: Photocord Bedrijfsfotografie @Cord Beckmann

Kosten evenement

Nationale dodenherdenking Roermond

Limburgs Verzetsmonument Zwartbroekplein Roermond
Zwartbroekplein
6041 JK
Roermond
van -

Aanvang concert: 18:30u.                                          Gelieve 15 min van te voren aanwezig te zijn.

Aanvang herdenking: aanwezig 19:20u i.v.m. opstellen detachement.