Ontdek meer

 

Leisure leefstijlen

Het ene gezin is het andere niet. En de ene 50+ is actiever dan de andere.

De traditionele manier van marktbenadering in de vrije tijdssector op basis van leeftijd of gezinssamenstelling, welke meestal worden toegepast, is schieten met hagel, in de hoop zo veel mogelijk van je doelgroep "te raken". Eigenlijk wil je juist "gericht schieten" en juist die bezoekers bereiken die passen bij jouw bedrijf of activiteit.

Leisure leefstijlen

Dé manier om de juiste marktbenadering op maat in de vrijetijdssector toe te passen is gebruik te maken van de leisure leefstijlen. Deze zijn speciaal ontwikkeld voor de vrijetijds sector, juist om ondernemers in deze sector de juiste marktbewerking te kunnen laten toepassen.

Een bezoeker kiest vandaag de dag op basis van zijn/haar leefstijl. Houdt men van gezelligheid, of zoek men juist de rust op? De een houdt van cultuur, terwijl de ander meer de sportieve vakantie kiest. Door te ontdekken welke leisure leefstijl bij jouw bedrijf past, kun je je ook toespitsen op bezoekers die bij deze leefstijl en dus jouw bedrijf passen. Daardoor kun je de optimale marketing instrumenten inzetten en je doelgroep gericht benaderen.

De 7 leisure leefstijlen

Ontdek onderstaand de 7 leisure leefstijlen en bekijk welke leefstijl het best bij jou als persoon of bij jouw bedrijf past.

Doe de leisure leefstijlen ondernemerstest

Met behulp van een paar vragen ontdek je snel welke doelgroep bij jouw bedrijf past.